Lid worden en Contributie

Lid worden kan altijd!

Na drie keer vrijblijvend te hebben meegekeken beslis je of je lid wilt worden van Scouting Bos en Duin. Natuurlijk word je lid en ga je op avontuur met ons! Als je het inschrijfformulier hebt ingevuld, wordt deze verstuurd naar de secretaris en penningmeester van de groep. Met het versturen van het inschrijfformulier ga je ook akkoord met het huishoudelijk reglement van Scouting Nederland. Je ontvangt hierna een email met een verzoek tot betaling van de contributie. Na het betalen van deze contributie ben je officieel lid van onze groep.

Het Uniform

Je mag nu de uniformblouse aanschaffen. Een groene voor de welpen, een beige voor de scouts en brique voor de sherpa’s en stam leden. Dit kan bij de Scoutshop, Maus Gatsonidesweg 4, te Haarlem of soms zijn er tweedehands blouses te verkrijgen bij de leiding. De openingstijden van de scoutshop zijn:

Woensdag van 14.00 – 16.00 uur
Donderdag van 19.00 – 21.00 uur
Zaterdag van 9.00 – 12.00 uur
 Scoutshop Regio Haarlem Maus Gatsonidesweg 4, 2031 AG Haarlem

welpen

Bij de installatie ontvang je een das en de diverse insignes en een naambandje van de groep. Dit installatie pakket kost eenmalig  € 15,00. De das blijft eigendom van de groep en moet worden teruggegeven bij het verlaten van de groep als lid.

Bij het standaard scouting uniform hebben wij bij onze groep ook een kobalt blauw t-shirt  en een trui of vest met ons logo in neon roze. Deze zijn 1 x per jaar te bestellen in onze webshop.  Er is geen voorraad.
<<Klik hier om naar de shop te gaan>>

trui

Wij hanteren de volgende prijzen.

Kindermaten:

T- shirt  15 euro
Trui  22 euro
Vest 27 euro

Dames maten xs-xl
Unisex maten: xs-3xl

T- shirt 17 euro
Trui  26 euro
Vest 30 euro

Contributie jeugdleden

De contributie voor het scoutingseizoen bedraagt €165.- per kind. Ouders ontvangen na de zomervakantie een brief via de mail hierover.
Mocht betalen in 1 keer een probleem zijn dan is het mogelijk de contributie in termijnen te betalen. Neem hiervoor contact op met onze penningmeester.

Voor dit bedrag krijg je elke week een opkomst, bijeenkomsten georganiseerd door scouting regio haarlem (bv welpendag, zwemwedstrijden, rsw, kookwedstrijden, winterhike), inschrijving bij Scouting Nederland, verzekeringen en aanschaf van materialen en onderhoud. De kinderen zijn dan automatisch lid van Scouting Nederland en ontvangen daarvoor ook elke maand het Scoutingmagazine en korting in de Scoutshop.

Ieder jaar is er een zomerkamp waarvan de kampprijs meestal rond de €165,00 bedraagt. Dit is afhankelijk van locatie en lengte van het kamp en wordt jaarlijks geïndexeerd.
Als u onverhoopt toch moet afzeggen voor het kamp kunt u nog annuleren. Gezien de kosten die al gemaakt zijn voor bij voorbeeld de reservering van het clubhuis, gelden er de volgende regels . Annuleringskosten:
van 8 tot 3 weken voor het kamp  50% restitutie.
Vanaf 3 weken voor het kamp 100% betalen.

Contributie stamleden

Per kalenderjaar is de contributie voor stamleden € 50,00. Dit is inclusief lidmaatschap van Scouting Nederland. Ben je leiding of heb je een (bestuurs)functie binnen onze groep dan betaal je € 17,50 per jaar.

Vragen kunnen via het contactformulier gesteld worden. Onze penningmeester Wouter neemt dan contact met u op.